• وبلاگ : حق پژوهي
  • يادداشت : پرستو هاي عاشق
  • نظرات : 5 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام قشنگ بود موفق باشيد
    پاسخ

    ممنونم عيسي جون....موفق باشي
    پيامبران و پيشوايان الهي وظيفه هدايت و رهبري اين عالم رو دارن و برا اينکه بتونن به اين وظيفشون به درستي عمل کنن نياز به آگاهى و علم فراوان به بسيارى از مسائل دارن كه از ديگران پوشيده است .
    آيات و روايات هم تاکيد دارن كه پيامبران به اذن خداوند بر غيب آگاهند و علم غيب دارن و نسبت به هر چه كه بخواهند، علم پيدا مى‏كنند .حالا سوال اينه پس چرا پيامبران و پيشوايان با اين همه علم نميتونستن جلوي بلاها و خطراتي که متوجه شون ميشد رو بگيرن؟؟؟
    پاسخ

    به نام خداوند بخشنده ي مهربان.اولا: حكمت الهي را نمي شود با اين عقل قاصر درك كرد.ثانيا:در بعضي از موارد اين ضررها بعدا به نفع خود پيامبر ويا اديان مي بود. مثلا ماجراي دار الندوه كه مشركين سعي كردند پيامبر را به قتل برسانند ولي خداوندپيامبر را از نقشه ي شوم آنها آگاه كرد و پيامبر به مدينه هجرت كرده وحكومت قويي تشكيل دادند.ثالثا:تا خداوند چيزي را اراده نكند آن چيز اتفاق نمي افتد.في المثل خداوند كاري مي كند تا پيامبر از آن خطر آگاهي پيدا نكند وهدف از اين كار امتحان نبي در مقابله ي با بلا هاست كه مثال ها زياد است.مثلا حضرت ابراهيم كه خداوند به ايشان دستور ذبح اسماعيل وترك خوانده را دادند و حضرت ابراهيم از انتهاء كار خبر نداشت. ولي كار ها يي كه خداوند از ايشان خواستند را به نحو احسن انجام داد ونتيجه اش افزايش درجه ي عصمت ايشان شد تا جايي كه خداوند ايشان را امام ناميدرابعا:اگر از يك چيز خبر نداشتي وآن را درست انجام دهيد اين خيلي عاليست نه اين كه به آن چيز علم داري و آن را انجام دهي ؛خوب اين كار سختي نيست.پيامبر هم وقتي به يك چيز علم نداشته باشد وان را در ست انجام دهد برايش درجه اي بالا تر در نظر مي گيرند.ومن الله توفيق....
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ دوشنبه 11 ارديبهشت 91 نوشته (پرستو هاي عاشق) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    خيلي ممنون از شما...با آرزوي موفقيت براي شما